پاورپوینت آشنایی با لباس های محلی ایرانی :: UniversaL

UniversaL

فروشگاه جامع فایل و معرفی راه های واقعی و ملموس کسب درآمد اینترنتی

فروشگاه جامع فایل و معرفی راه های واقعی و ملموس کسب درآمد اینترنتی

filesell

یک سایتی درست کردیم که هم فایل و پروژه های درسی و دانشگاهی و غیر درسی ارائه میشه و هم شمارو با روش های واقعی کسب درآمد از اینترنت آشنا میکنیم.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
filesell filesell filesell filesell filesell

پاورپوینت آشنایی با لباس های محلی ایرانی

دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۶:۱۵ ب.ظ
دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با لباس های محلی ایرانی،
در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش.
 
 
بخشی از متن پاورپوینت:
لباس محلی ایران:
پوشش زن و مرد ایرانی ازجمله مسایلی است که از دوران باستان در ایران دارای اهمیت بوده و در شرع مقدس اسلام نیز برآن تأکید بسیار شده است. پوشش ایرانی از ابتدای تاریخ باستانی این کشور تا کنون دست خوش تحولات جدی نشده و مفهوم پوشش از زمان باستان به این سو در فرهنگ ایرانی حفظ شده است. بررسی پوشاک از این لحاظ اهمیت دارد که می توان اطلاعاتی دررابطه با سیر تحول تاریخی, زیبا شناسی, اعتقادات, طبقات اجتماعی و پیشرفت صنعت به ویژه نساجی و پارچه بافی یک قوم یا تمدن کسب کرد.
به طورکلی عوامل موثر بر فرم لباس ها درجوامع مختلف عبارتند از: 1- شرایطجغرافیایی و محیطی و آب و هوا 2- نحوه زندگی و اسکان و اوضاع اجتماعی 3- جنگ ها و اوضاع سیاسی و نوع حکومت 4- شرایط و اوضاع اقتصادی و پیشرفت های تکنولوژی 5- اعتقادات مذهبی و آداب و رسوم 6- نظام طبقاتی حاکم بر جامعه 7- روابط فرهنگی, اقتصادی و سیاسی با سرزمین های مجاور.پوشاک ایرانیان در زمان 550 قبل از میلاد تا دوران جنگ های صلیبی، ادامه لباس بابلی ها و آشوری ها و بسیارمتنوع و گوناگون بود.
 آن ها لباسی به نام «کندیس» به تن می کردند که از پشم، کتان و ابریشم تهیه می شد. کندیس موجود در این دوران لباسی بود با آستین های گشاد که به صورت پیلی هایی منظم در پشت بازو قرار می گرفت. دامن این لباس در جلو شکم یا در زیر پهلوها چین می خورد و به شکل پیلی هایی منظم در می آمد. در زیر این لباس، پیراهن و شلوار زیر و جوراب می پوشیدند. براساس اعتقاد پژوهش گران، این نخستین باراست که در تاریخ، لباس زیر، آن هم از نوع دوخته شده آن مطرح شده است.
DOWNLOAD:

پاورپوینت آشنایی با لباس های محلی ایرانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی